samedi 27 mars 2010

Revue de pub (7) : Nos amis les bêtes


Quand on regarde de près, il s'avère que nos amis les bêtes sont très présentes dans l'univers publicitaire. Sujets riches en imaginaire, drôles, attendrissant, parfois stupides, ils sont une source d'inspiration incontournable pour les créatifs.
Et s'il ne s'agit pas de faire rêver votre toutou en lui présentant la photo d'une belle femelle caniche, il faut bien comprendre que ces images vous sont destinés, à vous, propriétaires d'animaux domestiques ou au moins individus éprouvant de la tendresse envers les animaux.
Voici donc une nouvelle Revue de Pub, présentant quelques exemples d'affiches utilisant des images d'animaux, pour vous montrer les différents traitement que l'on peut faire - ton humoristique, émotionnel, style graphique, esthétique...


Pedigree
Savaglio/TBWA, Buenos Aires, Argentina


Sebamed : "Our products have a pH of 5.5 that matches the pH value of the skin and are never tested on animals. Reinstating yet again that beauty is after all, in our hands. For skin the way it's meant to be"
McCann Healther, Mumbai, India


BYO2 : "Your face cream, is it really organic? Where your beauty breathes"
La petite agence dans la prairie, Paris, France


www.idont.it
Times New Roman, Rome, Italy


Spearhead Training : "Pets. Not puppets. Stop cruelty to animals"
Percept Gulf FZ, Dubai, UAE


Huggies Baby Wipes : "Like having a bath anywhere"
Diamond Ogilvy, Seoul, Korea



Pedigree Dentastix : "Doggie dentures. Because brushing is just too hard. Or there's Dentastix : the treat that's clinically proven to reduce up to 80% of tartar buildup"
TBWA/Chiat Day, Los Angeles, USA


Juicy Fruit : "There is a much juicier chew"
DDB, Sydney, Australia


Nicabate Pre-Quit : "Australia Day. A great day to give up. You've had all summer to party, now it's time to give up"
Whybin//TBWA, Sydney, Australia


Queen Bee Waxing
Hanlon Worldwide Industries, USA


Opticas Schilling : "Optics Schilling. See better"
Unitas/RNL, Santiago, Chile


Fresh Step : "Cats everywhere are having a hard time smelling their little boxes"
DDB West, Los Angeles, USA


RSPCA : "Show us some love. We'll return the favor"
GPYR, Brisbane, Australia





Minnesota Zoo : "If you can name this animal, it's time to visit. See Africa as it really is. Giraffe, zebra, and ostrich, all sharing the same grassland"
Preston Kelly, USA


Kennel : "Fast-working laxatives"
Publicis India


Zaini : "Kofli, chocolate with coffee inside"
Leo Burnett, Milan, Italy


Febreze, Pet odor eliminator
Callegari Berville Grey, Paris, France


Renfe : "The best way to protect nature is by imitation. The duckbill nose design makes the train 30% more energy-efficient"
TBWA, Madrid, Spain

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